Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Service af den sjældne slags

10. oktober 2009 By Line Dahl

Service og succes hænger ofte sammen. Vi elsker god service. Vi forventer god service. Vi vælger til og fra på baggrund af, hvor god servicen er.

Netop af den grund bruger mange forretningsdrivende service som konkurrence-
parameter. Servicekoncepter dukker op, servicedesign bliver et begreb osv.

Derfor kan det undre, at der stadig findes steder, hvor selv en lille bitte smule service kan røre ens hjerte. Sådan en oplevelse havde jeg i Harzen, da jeg gik ind i et ganske ordinært supermarked efter en tandbørste.

Lige da jeg går ind, passerer jeg en medarbejder, der er ved at sætte varer på hylderne – og så sker det forunderlige: Han siger “guten Tag” til mig! Aldrig før har en medarbejder i et supermarked hilst på mig, når jeg har gjort min entré. Og hvorfor egentlig ikke?

Ja, det er stordrift. Ja, det er “gør-det-selv” princippet, der tæller. Ja, gulerødderne ville blive dyrere, hvis jeg kunne få personlig vejledning i grøntafdelingen. Men at sige “goddag” koster altså ikke noget. Ikke engang tid.

Nogen gange skal der forbavsende lidt til at bryde med sin kategori, når man er forretningsdrivende. Hvordan kunne du give anderledes service end de andre?

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Din kunde, Din produktudvikling, Dit salg, Dit tankesæt

Andre indlæg

  • Skal du sælge – skal du sælge til følelserneSkal du sælge – skal du sælge til følelserne
  • Skal produktet have hovedrollen?Skal produktet have hovedrollen?
  • Hvorfor er vigtigere end hvadHvorfor er vigtigere end hvad
  • Ved du, hvad dine kunder synes om dig?Ved du, hvad dine kunder synes om dig?

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik