Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Laver du “isbjerget” i din kommunikation?

13. maj 2011 By Line Dahl

Cirka 8/9 dele af et isbjerg er skjult under havets overflade og dermed usynligt for dem, der kommer forbi isbjerget. Med andre ord ser de kun 1/9 del af isbjerget. Sådan forholder det sig også med mange mennesker.

Forskellen er bare, at det ikke har konsekvens for isbjerget, at andre ikke ser det hele af det – men det har stor konsekvens for os mennesker, at andre ikke ser det hele af os.

Det betyder nemlig, at rigtig mange af os kun træder 1/9 (sådan plus minus) i karakter med vores holdninger, vores bidrag, vores idéer, vores hjerteblod.

Vi får simpelthen ikke udtrykt klart nok, hvad vi står for, og hvordan vi kan gøre en forskel for andre. Det går ud over salget – og i det store perspektiv de forandringer vi skaber i verden.

Du kan jo starte med at spørge dig selv, om du har nogle pointer, nogle holdninger, noget viden eller en særlig energi, som andre ikke kan mærke på dit website (som jo typisk er det første sted, du møder andre – altså der du giver det altafgørende førstehåndsindtryk)?

Jeg møder mange, der laver “isbjerget” i deres kommunikation. Mange der rykker sig uden at rykke på måden, de kommunikerer, men alligevel undrer sig over, at omverdenen ikke kan se det.

Det skete for mig fornylig – jeg kunne mærke det selv, men jeg skulle også have andre til at påpege det for mig: Det var tid til at træde mere i karakter og vise de skjulte 8/9 dele.

Det er en lettelse at være i gang med at opgradere mit udtryk udadtil, så det matcher det sted, jeg er indadtil. Jeg ved, det bliver ved – så længe jeg udvikler mig, udvikler min business sig nemlig også. Og jeg ved, det forholder sig på samme måde for dig.

Laver du “isbjerget” i din kommunikation? Så skynd dig at få hjælp til at blotlægge alle de værdifulde budskaber, der er skjult lige nu!

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Dit budskab

Andre indlæg

  • Value propositions som virkerValue propositions som virker
  • [Formlen til] nemmere at skrive den value proposition[Formlen til] nemmere at skrive den value proposition
  • [Grundfortællingen på arbejde] 10 billige idéer til remindere[Grundfortællingen på arbejde] 10 billige idéer til remindere
  • 5 råd, der får liv i grundfortællingen internt5 råd, der får liv i grundfortællingen internt

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik