Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
  • BLOG
  • YDELSER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • HANDELSBETINGELSER
  • BOG
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • KONTAKT

Hvorfor investere i retning, når man har vind i sejlene?

7. april 2017 By Line Dahl

Okay, det går godt. Forespørgsler lander i indbakken. Telefonen ringer. Kunderne siger rosende ord. Nye muligheder åbner sig … jæææs!

Hey, var det ikke noget for jer med det her knald-tilbud på en annonceplads?

Altså, I MÅ med til den her messe, hvor I bliver eksponeret for så mange mennesker!

Hør, det her sponsorat er en invitation til at støtte en helt særlig god sag …

Hallo, vi er ude efter nye samarbejdspartnere på et projekt og tænkte på jer?

Hej hej, det er Claus fra netværket, gør klar til pitch – vi har a window of opportunity!

Shit. Har du set, at konkurrenterne gør det her nu, så er vi bare nødt til at gøre det samme nuuuu!

Ret hurtigt bliver jæææs til hjææælp, ikke?

For hvilke muligheder skal man gå efter, hvis man ikke kan overskue det hele?

Eller er det i virkeligheden bedre at gøre det hele halvt for at undgå at give muligheder til konkurrenterne?

Og hvad med kunderne – nogen typer vil have det ene, andre sætter pris på det andet, er det mest sikre ikke at være noget for alle?

Hvis I ikke vil bevæge jer fremad, som vinden blæser – også selv om sejlene er helt fulde – så skal I investere i at give jeres brand en meningsfuld retning. Så det bliver indlysende, hvorfor og hvordan I skal prioritere. Både muligheder, energi, tid og penge. At investere i en brand-retning kan faktisk ses som en investering i at undgå at bruge jer selv og jeres ressourcer forkert.

Hvad mon det er værd? 

Alligevel får jeg ofte spørgsmålet ‘hvad får vi konkret ud af det’?, når jeg taler om med potentielle kunder at investere i retning. Jeg kan godt forstå det, for retning kan ikke ses – ikke før den bliver eksekveret i hvert fald. Men retning kan mærkes internt som:

Ro i maven.

Fokus.

Prioriteringsevne.

En masse nej tak’er.

Flere ja’er til det rigtige.

Beslutningskraft.

Sammenhæng.

Engagerede medarbejdere.

Mening og mere ‘aha-det-er-derfor-vi-gør-sådan’

Ingen af os kan bestemme over de vinde, der blæser på markedet, men med en klar og meningsfuld retning, der er skabt indefra – ikke udefra – kan vi meget lettere ensrette kræfterne og nå hen til drømmepositionen.

“Speed is irrelevant if you are going in the wrong direction”
MAHATMA GANDHI

 

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Line Dahl udvikler brands med retning og budskaber med mening. Hun er brandstrateg, tekstforfatter og grundlægger af Line Dahl & Brandlovers. Tjek hendes profil og følg hende på LinkedIn & Facebook

Skrevet i: Blog

Andre indlæg

  • Spørgsmålet, der får flest brandingprocesser på afvejeSpørgsmålet, der får flest brandingprocesser på afveje
  • Undskyld, men det I arbejder med er ligegyldigtUndskyld, men det I arbejder med er ligegyldigt
  • Formålet med formål – hype eller holdbart?Formålet med formål – hype eller holdbart?
  • #7 af 7 kendetegn ved ‘breakthrough brands’ i 2017#7 af 7 kendetegn ved ‘breakthrough brands’ i 2017

BLIV INSPIRERET:

Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet bekræfter du at have læst og accepteret vores betingelser for udsendelse af nyhedsbrev. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de nyhedsbreve der sendes ud. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SØG

SKA’ VI FØLGES?

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

KONTAKT
line@brandlovers.dk · (+45) 222 777 93
Kronborg 10A, 3000 Helsingør
Copyright Brandlovers © 2019
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik