Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Elsk dine begrænsninger!

27. januar 2010 By Line Dahl

Begrænsninger er noget af det bedste, du har, når det handler om at udvikle din business og dine idéer. De sætter nemlig grænser – og det er lige, hvad du har brug for, for at få din kreativitet til at boble.

Se det på en anden måde. Hvis du har et afgrænset rum, giver det meget mere mening at spille bold (modsat hvis du havde al plads i verden at gøre det på). Pludselig har du noget at spille bolden op imod, så den kommer tilbage til dig.
På nye måder.

Og faktisk er det samme metode, du med fordel kan bruge, når du skal udvikle din business og dine idéer. Vend dine begrænsninger til styrker. Lav et afgrænset rum. Kendt dit koncept. Få et stramt payoff.  Og spil dine idéer op imod det.

Det virker, uanset om dine begrænsninger går på, at du kun har åbent om aftenen (fordi du passer et job om dagen). Kun henvender dig til fædre i børnefamilier. Kun brænder for at tale om indonesisk te. Eller kun vil have internationale kunder inden for greentech.

Gaven ved dine begrænsninger er, at de tvinger dig til at få det bedste ud af mindre. Så – thank God –  ikke alle idéer duer. Nogen af de idéer, der duer, er klart bedre end andre. Og du kan se forskellen.

Det er nemlig ikke nogen styrke i sig selv at få en masse idéer. Til gengæld er det (konkurrence)stærkt at få præcis de idéer, der gør en positiv forskel for dig og dine kunder.

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Din kreativitet, Din produktudvikling, Dit budskab, Dit tankesæt

Andre indlæg

  • Fire stærkt forførende ordFire stærkt forførende ord
  • Mit bedste bliv-bemærkelsesværdig-tip til digMit bedste bliv-bemærkelsesværdig-tip til dig
  • Det er i detaljen helheden skal sesDet er i detaljen helheden skal ses
  • Sådan er I tro mod jeres brandSådan er I tro mod jeres brand

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik