Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Dine ideér er forudsigelige

30. november 2009 By Line Dahl

Hvis du har det som de fleste (selvstændige og iværksættere) får du masser af idéer. Og hvis du har det som de fleste er dine idéer forudsigelige. Uanset hvor vilde vores idéer er, bliver vi nemlig oftest i det, vi kender, når det handler om at manifestere dem.

Tag mig som eksempel. Jeg elsker at skrive. Og jeg har ganske rigtigt en tendens til at manifestere mine idéer som noget på skrift. Bøger. E-bøger. Blogindlæg. Facebook statusmeldinger. Nyhedsmails.

Eller tag markedsføringsguru Seth Godin, der stadig ærgrer sig over, at han manifesterede sin idé om at bruge computeren som opslagsværktøj i form af en bog, “Smiley Dictionary: Cool things to do with your keyboard”. På samme tidspunkt manifesterede andre nemlig en tilsvarende idé i form af et website, “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” – senere kendt som Yahoo.

Seth Godins forklaring? “I was running a book business and every opportunity I saw looked like a book opportunity”.

Hvad arbejder du med? Og hvilke muligheder ser du for dine idéer? Min pointe, at du selvfølgelig skal arbejde inden for dit felt. Men du skal manifestere din idé gennem det medie, der spreder dit budskab bedst muligt.

PS
Et medie kan være en sang, en lydbog, et radioprogram, en dans, en tegneserie, en event, en teaterforestilling, en video … flere forslag modtages med kyshånd! Skriv en kommentar!

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Din kreativitet, Dit budskab, Dit tankesæt

Andre indlæg

  • 5 råd, der får liv i grundfortællingen internt5 råd, der får liv i grundfortællingen internt
  • Inspirerende case: Viser dit website, hvem du er? Inspirerende case: Viser dit website, hvem du er?
  • Bring brandet foran – flet formål ind i altBring brandet foran – flet formål ind i alt
  • Sådan får du kunden til at købe uden at sælgeSådan får du kunden til at købe uden at sælge

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik