Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Det fabelagtige fokus

23. november 2010 By Line Dahl

Igennem længere tid har jeg været fascineret af Caroline Wozniacki, tennisspilleren der tager alverdens baner med storm. Hver gang hun bliver interviewet om, hvad en sejr vil betyde for hende og bla bla bla, så svarer hun nemlig det samme:

Jeg tager en bold ad gangen, så må vi se, hvad der sker.

En bold ad gangen. Det er hendes fantastiske styrke. Når modstanderen tager føringen, fokuserer Caroline ikke på, at hun er ved at tabe. Hun fokuserer på den næste bold. Og sådan går det til, at hun vender nederlag til sejr igen og igen … hvis hun altså ikke bare fører hele vejen igennem.

Når jeg fremhæver hende, er det derfor ikke som tennisspiller. Men som et af de mennesker, der har et fabelagtigt fokus.

Måske kender du det fra din egen virksomhed? Der er mange idéer, mange bolde i spil (for nu at blive i det billedsprog). Fokus flakker, og du når ikke rigtig i mål med noget. Selv oplever jeg, at en af de største udfordringer som selvstændig, iværksætter, igangsætter, eller hvad du ynder at kalde dig selv, er … tålmodighed. Puh.

Fokus. Vælg dine bolde. Og vælg dem, der hurtigst muligt giver afkast. For hånden på hjertet, det er nemmere at fejle og favne flere ting, når økonomien er med dig. Og ofte er det netop, når den ikke er det, at vi skifter fokus oftere, end vi skifter underhylere … hyl!

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Dit budskab, Dit tankesæt

Andre indlæg

  • Nå drømmen ved at gøre noget andet end det, du drømmer om Nå drømmen ved at gøre noget andet end det, du drømmer om
  • 3 tip til at blive mere nærværende3 tip til at blive mere nærværende
  • De to vigtigste formål med dit websites indholdDe to vigtigste formål med dit websites indhold
  • Årets øvelse til dig, der vil bevare fokusÅrets øvelse til dig, der vil bevare fokus

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2019
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik