Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Det er i detaljen helheden skal ses

12. november 2012 By Line Dahl

Jeg ved ikke, om det var de smagfulde detaljer eller de små nordiske tallerken-godter, der fik mine tænder til at løbe mest i vand. Helheden var så gennemtænkt, at man som gæst fik et enestående og klart indtryk: Restaurant Radio ved, hvad den vil stå for – og det er præcis dét, den bliver husket for.

Jeg vil gerne inspirere dig til, hvordan du kan opnå det samme i din business.
Men se lige med her først:

Se den lille mælkeflaske her. Oplevelsen havde været en anden, hvis mælken var kommet i en kande. I en kapsel. Eller allerede var hældt i kaffe. Denne detalje gør mælken – og kaffen – bemærkelsesværdig. (Tro mig, jeg fotograferer ikke normalt kaffen, når jeg er ude).

Og se så her. Det er coveret til regningen, som jeg holder i hånden – trykt i et look, der stemmer overens med de rå trævægge i restauranten. Gennemført ned til mindste detalje. (Sorry, tager jordfarvet neglelak på næste gang).

Da jeg efter middagen gik på toilettet, ærgrede jeg mig sådan over, jeg ikke havde telefonen med. Der havde personalet nemlig rullet de små vaskeklude og lagt dem æstetisk i en pyramide ved håndvasken. På toppen lå en plaskvåd, brugt vaskeklud … sirligt rullet sammen og lagt tilbage af en gæst, der virkelig levede sig ind i detaljerigdommen!

Hvad kan du bruge det her til i din business?

Du kan bruge det til at huske dig selv på, at det godt kan være, at det er en detalje – men enhver lille detalje er en stor mulighed for at gøre indtryk, skille dig ud, kommunikere dit budskab og blive husket for det.

Enhver telefonsvarer er en mulighed.

Enhver regning er en mulighed.

Enhver service er en mulighed.

Enhver tekst en mulighed.

Og når du har fundet vejen til at vise, hvad du står for på en måde, så signalerne ikke stritter i 1000 retninger, kælet om detaljerne og kommunikeret med menneskelig omsorg for dine kunder, så bestil bord på Radio og skål på de detaljer, der skaber helheden.

Præcis som Jette Bülck og jeg gjorde for at fejre vores fælles projekt, Karrierekald – den nye vej til din rette hylde.

Skål for detaljen!

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Dit budskab

Andre indlæg

  • Hvordan vil du maile i den her uge?Hvordan vil du maile i den her uge?
  • Skal produktet have hovedrollen?Skal produktet have hovedrollen?
  • Spørgsmål 1, der afslører hovedløs brandingSpørgsmål 1, der afslører hovedløs branding
  • [Interview] Der er så meget at lære af divaer![Interview] Der er så meget at lære af divaer!

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik