Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Bring brandet foran – flet formål ind i alt

24. januar 2017 By Line Dahl


Hvad skal der til for at bryde igennem som brand? Og hvad er succes egentlig i en tid, hvor digitalisering sætter dagsordenen og skriver ret mange af reglerne om?
Det har Forbes lavet en større undersøgelse af. Her får du min korte og enkle version – kogt ned til i alt 7 kendetegn fordelt på 7 blogindlæg. her får du det første. Spørgsmålet er, om du kan genkende jeres virksomhed i det? 

1. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning

Vi har snakket purpose, not just profit længere. Det er ikke bare en trend. Det er menneskers behov for, at de virksomheder, de arbejder for eller handler hos, gør en reel forskel for dem. At de kan mærke det menneskelige i virksomheden – især når mange touch points foregår online, Jytte nede fra kundeservice er blevet til et autosvar, og Niels-der-ellers-var-så-god-til-at-forklare-det-hele har skiftet navn til ‘selvbetjeningsløsning’. Behovet for formål er værd at lytte til, og ironisk nok sælger det mere end noget andet.

Så find ind til, hvad formålet er med alt det, jeres virksomhed gør. Det kræver en tur op i helikopteren. Helt derop, hvor I udfordrer jer selv på, hvad det egentlig er for en overordnet værdi, I skaber i jeres kunders liv med alt det forskellige, I tilbyder? Hint: Måske tilbyder I for meget forskelligt, og så kan formålet hjælpe jer med at prioritere indsatserne. Og kræfterne. Og pengene. For dem handler det jo stadig om. 

En af de dygtige virksomheder, jeg har arbejdet for, er ADHD-foreningen. I 30 år har de set deres formål som det at udbrede viden om ADHD, og det har de gjort rigtig godt. Der var bare et problem: I dag findes viden overalt. Bare spørg Google om ADHD. Derfor justerede vi ADHD-foreningens formål, så det nu er ‘at ruste mennesker med ADHD, så det er dem og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet’. Eller kort sagt: Gør ADHD til håb og handlekraft.

ADHD-foreningen har endda ladet formålet gennemsyre hele målsætningsprogrammet for 2016-2018 og sagt farvel til de darlings, der ikke var i tråd med formålet. Fordi man skal gøre det, man siger, man er. ADHD-foreningen er sejere end de fleste, hvis du spørger mig. De tør stå for noget. Og det er rigtig meget det, formål handler om  …

Photo by Emma Simpson

__________

Læs hele serien om de 7 kendetegn ved brands med mening og retning
1: Bring brandet foran – flet formål ind i alt
2: 3 fælder bevidste brandledere undgår
3: Gør medarbejderne til medfortællere af grundfortællingen
4: Test brandet – hvilken af de to typer er I?
5: Bliv nem at forstå – brug små ord
6: 9 måder at gøre brandet mere menneskeligt
7: Derfor skal brands gøre gode venner til rollemodeller

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Blog

Andre indlæg

  • 3 fælder bevidste brandledere undgår3 fælder bevidste brandledere undgår
  • Test brandet – hvilken af de to typer er I?Test brandet – hvilken af de to typer er I?
  • Bliv nem at forstå – brug små ordBliv nem at forstå – brug små ord
  • Gør medarbejderne til medfortællere af grundfortællingenGør medarbejderne til medfortællere af grundfortællingen

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik