Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

5 råd til at gøre det nye nytår til en fest. Ikke en pest.

20. august 2013 By Line Dahl

Det nye nytår er nu, især hvis du driver din egen virksomhed. Årsregnskabet er afsluttet, et nyt er begyndt. Du har ladet op. Og du er lige kommet tilbage med gå-på-mod og friske idéer. Men så læser du nogen af alle de her nyhedsmails. Fra andre. Om alle deres nye initiativer. Som de er lysår længere fremme med, end du er med dine. Og så er det, du mister pusten. Og ville ønske, du havde gæller, når deres boblende succes skyller ind over dig. Men det har du ikke. Gisp.

Her er mine 5 bedste råd til at gøre det nye nytår til en fest:

1. Skru ned for andre. Du har lige fundet roen i dig selv i sommerferien, så bliv i dig selv lidt endnu. Hvad var det nu, du ville? Hvad er du naturligt motiveret til at gøre?

2. Muligheder ligner meget arbejde. Altså, de andre er heller ikke kommet sovende til deres initiativer og alle de muligheder, de tilsyneladende giver dem. De har også været undervejs længe. Måske har de ikke arbejdet hårdt, men de har lagt mange timer i deres ting. Tålmodighed er en undervurderet dyd. Og utålmodighed er dybest set “bare” dit drive.

3. Follow through. Det bedste karriereråd nogen nogensinde har givet mig. Gør. Dine. Ting. Færdige. Selv om en anden har lanceret noget, der ligner. Selv om en anden har en flottere e-bog end dig. Selv om ditten og datten. Forskellen på dem, der opnår succes og dem, der ikke gør er, at de første gør tingene færdige. Og lancerer.

4. Bliv ved med at brande det, du brænder for. Det er ikke nok at finde sin passion. Og omsætte den til et skarpt budskab. Det er et absolut nødvendigt fundament, men der skal kød på. Budskabet skal uddybes. Gentages. Spredes. Så andre opdager det. Salg er 80 % af din succes. Og salg er mange ting. Også at skrive blogindlæg for eksempel.

5. Skål det nye nytår ind med dig selv. Det er en ny begyndelse. Og du var ikke, hvor du er lige nu, hvis du ikke havde forberedt festen godt i løbet af det sidste år. Hvis du skulle holde en nytårstale for dig selv lige nu, hvad ville du så sige? Hvilke ønsker ville du have for det nye, der kommer? Og hvorfor er du så faktisk godt i gang allerede (hvis du holder op med at sammenligne dig med andre)?

 

Hat

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Dit budskab, Dit tankesæt

Andre indlæg

  • Derfor skal du ikke (kun) spørge din mor, dine venner, din tante, din kat, din nabo, din løbemakker, dine veninder …Derfor skal du ikke (kun) spørge din mor, dine venner, din tante, din kat, din nabo, din løbemakker, dine veninder …
  • Brev til kvinden på caféenBrev til kvinden på caféen
  • Prøver du også at regne vejen ud?Prøver du også at regne vejen ud?
  • Vil vi virkelig ikke ha’ service?Vil vi virkelig ikke ha’ service?

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik